Geri git   HAKIKAT DAMLALARI > :: İslamiyet > Tefekkür

Tefekkür Onlar ayakta iken, otururken, yanları üstüne yatarken hep Allah’ı anarlar, göklerin ve yerin yaratılışını inceden inceye düşünürler. “Ey Rabbimiz, sen bunları boşuna yaratmadın. Sen [boş, manasız şeyler yaratmaktan] münezzehsin. Bizi Cehennem azabından koru” derler.) [A. İmran 191]

Cevapla
 
Seçenekler Stil
  #11  
Alt 08-02-10, 01:37
güller - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
güller güller isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Administrator
 
Üyelik tarihi: Mar 2009
Nerden: Bu zaman imanı kurtarma zamanıdır.
Mesajlar: 12.028
Teşekkür etmiş: 8.331
5.245 konudan, toplam 8.903 Teşekkür almış
Standart

Ya Fettah!!Aç bize tüm kapıları


Ey açılmaz kapıları açan Rabbimiz!
Şimdiye kadar lûtfedip açtığın binlerce kapı gibi, gonullerimizin kapisini ac...(amin)
Click the image to open in full size.


SEN ÇÖZERSİN BAĞLI DİLLERİ
SEN AÇARSIN KAPALI GÖNÜLLERİ
SEN ARALARSIN PERDELERİ
SEN KALDIRIRSIN KALBİN MÜHÜRLERİNİ
SEN AÇARSIN DÜRÜLÜ TOMURCUKLARI
SEN AÇARSIN TOHUMCUKLARIN KALBİNİ
SEN AÇARSIN GERÇEĞE GÖNÜLLERİ

SEN Kİ BENİ ANNEMİN KARNINDA,ÜÇ KARANLIK İÇİNDE HALDEN HALE YUVARLAYIP DİLEDİĞİN SURETTE YARATTIN.

DAMLA KADAR DA OLSA SEVABIM,
LÜTFEYLEDE CENNETİNİ AÇ BANA.

SEN Kİ BİÇİMSİZ TOHUMLARDAN VE ŞEKİLSİZ TOMURCUKLARDAN BİR BAHAR DOLUSU ÇİÇEK AÇTIRDIN.

ZERRE KADAR DA OLSA İMANIM,YARDIM EYLE DE PERDELERİ AÇ BANA.

SEN Kİ EŞYAYI KARASIZLIKTAN VE TEREDDÜTLÜ YOLLARDAN ÇEKİP EN GÜZEL HALDE TASVİR EDERSİN.

ŞAŞKIN DA OLSA AKLIM,KEREM EYLE DE SANA GELEN YOLLARI AÇ BANA.

SEN Kİ İÇİNE KAPANMIŞ TOMURCUKLARA,RAHİMLERDE GİZLİ NUTFELERE GÜL YAPRAKLARI GİBİ SURETLER GİYDİRİRSİN.

MÜHÜRLENMİŞ DE OLSA KALBİM,MERHAMET EYLE DE PENCERELER AÇ BANA.
GÖNÜLLER SANA MEFTUN

Click the image to open in full size.

“En güzel isimler (Esmâül Hüsna) Allah'ındır. O halde O'na o güzel isimlerle dua edin.” Araf 180


Ey Güzel Allah’ım, Sen bir kapıyı kapatırsan yerine yüzlercesini, binlercesini açarsın.

GÖNÜLLER SANA MEFTUN

El-Fettâh
“Her türlü müşkülleri açan ve kolaylaştıran, darlıktan kurtaran.”


Ey Fettah olan Allah’ım,
Ey kullarına sürekli ve sayısız güzel kapılar açan Güzel Allah’ım. Sen sınırsız manevî ve maddî kapılarını bizim için aç. Habibine açıldığı gibi bütün kapılar Habibinin ümmetine de açılsın. Gönüllerimize taht kur. Seni, Habibini ve bütün yarattıklarını sevelim.

“Biz, (Hudeybiye anlaşmasıyla) sana gerçekten bir fetih (yolunu) açtık” (Fetih Suresi, 1)

Ey Güzel Allah’ım, Senden diliyor ve dileniyoruz. “Bismillah” diyerek, Senin adınla çaldığımız bütün kapılar açılsın bize. Açılsın lütuf kapıların, açılsın gönül kapıları. Lütuflarına mazhar olalım, gönüllere taht kuralım. Tahtı Süleyman'dan ziyada tahtımız olsun. Çünkü bizler Senin Habibinin ümmetiyiz.

Ey bütün kapıları açan Allah’ım. Ne olur bizim için göklerin ve yerlerin kapıları açılsın. Seni çok ama çok sevelim. Seni sevdikçe sevelim. Sevginde, aşkında derinleşelim. Sana âşık, vurgun, tutkun bir hayat yaşayalım. Ümmeti Habibullah olan her birimiz “Hıbbullah” (Zeydin oğlu Üsame için kullanılan ünvan-Allahın Sevgiliciği anlamına gelir) derecesine erelim.

Ey Güzel Allah’ım, Sen bir kapıyı kapatırsan yerine yüzlercesini, binlercesini açarsın. Ruhanilere sayısız kapılar açtın. Büyük patlamayla uzayın kapılarını açtın, bebekliğimizde, çocukluğumuzda ve sonraki yıllarımızda bizlere sayamayacağımız kadar çok kapılar açtın.

Ne olur Habibin aşkına bizlere bütün hayır kapılarını aç. Ya Erhamerrahimin ve Ya Zel Celali Vel İkram, ne olur Cennet’in bütün kapılarını bizim için aç. Cennet’te
Cemalinle, Habibinle ve En Sevdiklerinle bizleri şereflendir. Ey Güzel Allah’ım 99 Güzel İsmin ve Cevşen’de geçen 1001 güzel isimlerini en güzel bir şekilde öğrenmeyi bizlere nasip eyle.

Aç Allah’ım, ilim kapılarını, aç Allah’ım fehim ve hikmet kapılarını bizim için. Ümmeti Muhammed’e, bize ve kıyamete kadar gelecek nesillerimize.

Güzel Allah’ım, güzel isimlerini bol bol anmayı bizlere nasip eyle. Güzel İsimlerini anınca, bütün kapılar açılsın bizim için.

Bizlere Fetih Suresi’ni ve Nasr Suresi’ni bol bol okumayı nasip eyle. Nasr Suresi’nde belirttiğin gibi inşallah en kısa zamanda "Fevc fevc” insanlar Senin dinine girsinler. Dünyanın dört bir bucağında gönüller Sana meftun olsun. Bizlere, insanların Seni bilmesi ve sevmesi için güzel hayırlı işler yapmayı lütfeyle. (Âmin)
ÇEKMEK İSTİYENLERE
EBCED HESABI 489
__________________
Kur’an, gerçek iyileri,
“ahidleştiklerinde ahidlerine vefa gösterenler”
ifadesiyle tarif eder.
Vefa, bir mümin özelliği, vefasızlık ise münafık özelliğidir. Peygamberimiz (sav), münafıkların özelliklerinden söz ederken onların üç özelliğini şöyle sıralar:
“Konuştuğu zaman yalan söyler. Söz verdiği zaman sözünü tutmaz. Emanete ihanet eder.”

Konu güller tarafından (08-02-10 Saat 01:39 ) değiştirilmiştir. Sebep: DUAMIZ VE YA FETTAH
Alıntı ile Cevapla
  #12  
Alt 08-02-10, 01:48
güller - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
güller güller isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Administrator
 
Üyelik tarihi: Mar 2009
Nerden: Bu zaman imanı kurtarma zamanıdır.
Mesajlar: 12.028
Teşekkür etmiş: 8.331
5.245 konudan, toplam 8.903 Teşekkür almış
Standart el-Fettâh’ın varlık alanında tecellisi;

Kur’an-ı Kerim’de Yüce Allah’ın zatının fiziki anlamda ‘tasvir’i değil¸ niteliklerinin manevî anlamda ‘tavsif’i yapılmıştır.

Click the image to open in full size.

Kur’an-ı Kerim’de Yüce Allah’ın zatının fiziki anlamda ‘tasvir’i değil¸ niteliklerinin manevî anlamda ‘tavsif’i yapılmıştır.


Varlık alanında bize her şey O’nu anlatır¸ O’nu hatırlatır.

O’nu tanımanın yollarından birisi de sıfat ve isimlerini bilmekten geçer.

İsmin çoğulu¸ esmâdır. Esmâ-i hüsnâ en güzel isimler demektir. Bu bağlamda İslâm bilginleri gerek Kur’an’da ve gerekse hadislerde Allah’a nispet edilen yüzlerce isim tespit etmişlerdir.

Kur’an-ı Kerim’de: “En güzel isimler (el-esmâü’l-hüsnâ) Allah’ındır.

O’na o isimlerle duâ edin.

O’nun isimleri konusunda eğriliğe sapanları(ilhâd) bırakın.

Onlar yaptıklarının cezasını göreceklerdir”
el-A’râf 7/180.

buyrulurken¸ Peygamber Efendimizden rivâyet edilen bir hadis’te de;
“Allah’ın doksan dokuz ismi vardır.
Bunları sayan cennete girecektir”
şeklinde isimler üzerinde durulur.
Bu rivâyette geçen ‘saymak’ diye tercüme edilen ‘ihsâ’ hem Allah’ın en güzel isimlerini ezberlemek ve hem de bu isimlerle amel etmek anlamına gelir.

Böylece insan ilâhi ahlâkla ahlaklanmış ve olgun insan mertebesine yükselmiş olur.

Allah’ın en güzel isimlerinden birisi de ‘el-Fettâh’ olup¸ anlamı;

kapalı olan her şey inayetiyle açılan¸ her zorluk hidayetiyle giderilen İlâhi Zât demektir.

el-Fettâh’ın varlık alanında tecellisi;

kapalı ve güç olan şeylerin açılması ve çözüme kavuşturulması anlamında el-Fetih’tir.
Click the image to open in full size.
Kur’an-ı Kerim’de el-Fettâh¸ “Fettâhu’l-Alîm”4 terkibinde geçer. Bu âyette el-Fettâh ism-i şerîfi¸ adâletle hükmeden hâkim anlamına olup¸ âlim/bilen vasfı ile desteklenmiştir.

Zira âdil vasfı ile hüküm veren hâkim birçok durumda çözüme kavuşturduğu davaların içyüzünü bütün incelikleriyle bilemediği için içtihadında hata edebilir.

Ama Allah öyle değildir. O hem fettâh ve hem de âlim vasfıyla hareket ettiği için¸ kulları hakkında verdiği hükümde asla haksızlık ve zulüm düşünülemez. Yine O¸ hükmedenlerin en hayırlısı anlamında ‘hayru’l-fâtihîn’dir.el-A’râf 7/89.

Her hayırlı işin anahtarı; el-Fettâh’tır.
Click the image to open in full size.

Müslümanlar bir işe başlayacakları zaman:

“Ey kapıları açan Allah’ım! Bize de hayırlı kapıları aç!” şeklinde duâ ederler.

Çünkü varlık alanında her şey¸ el-Fettâh ism-i şerîfinin tecellisiyle ortaya çıkar.

Savaşta bu ismin tecellisi fetih;

barışta gönülleri kazanma ve iş hayatında bereketlere ulaşma şeklinde gerçekleşir.

Toprağa atılan bir tohum¸

yumurtadan çıkan bir civciv¸

tomurcukları açan bir gül¸ kanatlarını çırpmaya başlayan bir kuş yavrusu hep Allah’ın el-Fettâh ism-i şerîfinin tecellisiyle varlık alanına gelir.

Gönüllere rahmet¸ rızklara bereket¸

zorluklara kolaylık

¸ başarı kapılarının ardına kadar açılması hep bu ismin hayatta görülen tecellileridir.

Çünkü insanın eline verilmiştir¸

kâinatın anahtarı.

İlim¸ irfan¸ akıl¸ irade¸ kudret hep bunun için verilmiştir insana.

Eğer ‘niçin’ sorusunun muhatabı olan insan¸ kendisine verilen ilim¸ akıl¸ irade ve kudret gibi anahtarları yerli yerince kullanırsa¸ kenz-i mahfiyi/gizli hazineleri açabilir.

.
__________________
Kur’an, gerçek iyileri,
“ahidleştiklerinde ahidlerine vefa gösterenler”
ifadesiyle tarif eder.
Vefa, bir mümin özelliği, vefasızlık ise münafık özelliğidir. Peygamberimiz (sav), münafıkların özelliklerinden söz ederken onların üç özelliğini şöyle sıralar:
“Konuştuğu zaman yalan söyler. Söz verdiği zaman sözünü tutmaz. Emanete ihanet eder.”
Alıntı ile Cevapla
  #13  
Alt 23-03-10, 08:55
güller - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
güller güller isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Administrator
 
Üyelik tarihi: Mar 2009
Nerden: Bu zaman imanı kurtarma zamanıdır.
Mesajlar: 12.028
Teşekkür etmiş: 8.331
5.245 konudan, toplam 8.903 Teşekkür almış
Standart



Biz her şeye baktığımızda Cenab-ı Hakkın değişik esmasının tecellilerini hatırlarız. Mesela aynı bahçede, aynı topraktan gıda alan, aynı suyla sulanan, aynı güneşle ısınan ama tadları ayrı olan meyveler gösteriyor ki, bunlar kendi kendilerine olmuyor. Aynı topraktan ayrı ayrı şeylerin vücuda gelmesi bir harika kudretin ve bir rahmet-i ilahiyenin, bir hikmet-i Rabbaniyenin ihsanıdır, ikramıdır, icadıdır.

Risale-i Nur, eserdeki tecellileri nazara verir. Tecelli ne demektir? Oradaki sanatın, işin görüntüsü. Nezafet nedir? Kuddüs isminin görüntüsü. Ölçülü olma nedir? Adl isminin görüntüsü. Şekil nedir? Musavvir isminin görüntüsü. Eğer bir açılış varsa; yaprağın, gülün, çekirdeğin açılışı gibi, Fettah isminin görüntüsü. Bir rızk varsa Rezzak isminin görüntüsü. Bir ilaç varsa, Şâfi isminin görüntüsü. Tecelli bu demektir.

Fettaniyet hakikatı:
Fettah isminin tecellisiyle
basit bir maddeden ayrı ayrı, çeşit çeşit, hadsiz muntazam suretlerin,
beraber, her tarafta bir anda, bir fiil ile açılmasıdır.

Evet nasılki umum kâinatın bağistanında ayrı ayrı hadsiz mevcudatı;
çiçekler misillü, Fettah ismiyle
her birisine münasib bir tarz-ı muntazam ve bir şahsiyet-i mümtaze kudret-i fâtıra açmış, vermiş.

Aynen öyle de, fakat daha mu'cizatlı olarak;
zemin bahçesinde dörtyüz bin enva'-ı zîhayata dahi,
her birisine gayet san'atlı ve hikmetli bir suret-i mevzune ve müzeyyene ve mümtaze vermiş.

Fettah;Arapça gramer olarak,Mübalağalı ismi faildir.
Çok çok,çok-ca açan,fetheden anlamınadır.Açılımları gerçekleştiren.Her şey açan,maddi manevi fetheden…

Fettahiyyet diğer isimlerin de tecellisiyle beraber tezahür eder.Yani her şeye layık bir suret açar.

Arslana verdiği kafa ve pençe ile, kediye verdiği kafa ve el bir birine mütenasib bir açılım gösterirler.
Click the image to open in full size.Click the image to open in full size.
Kabağın yapraklarının açılımı ile,gülün yapraklarının açılımı farklı farklıdır.
Allah bilerek açar ve bildiği gibi açar.

Bu açılımlarda mükemmellik vardır.Eksiklik ve kusur söz konusu değildir.Her şey mükemmel olarak açar ve açılır.
Click the image to open in full size.
Besmelenin tüm açılımların ve başlangıçların başı ve ilki olmasındaki sır;Allah adı ve müsaadesiyle olan açılımların mükemmel olmasındandır.O’nun irade ve takdiri ile olan açılım,memnun olunacak bir açılımdır.

Önce insanın ve onun duygularının fethinden başlayalım.
İnsan yani ilk tohum,yumurta ve çekirdek durumunda olan –ki tüm varlıklar için bu geçerlidir- ilk atamız ve babamız Hz.Ademin toprak unuyla hayat suyunun karıştırılmasından,varlık ateşlinde pişerek kendisine hava üflenmesiyle belli bir hava kıvamı verilmiş oldu.
O insanlığın ilk açılmamış tohumu idi.
Allah fettah ismiyle Ademi açtı ve Hz.Havva, ondan da insanlık çıktı.Ve bu açılım hala sürmekte ve öyleki dünyanın sınırsız bir ömrü olsa bu açılım sonsuza dek fettah ismiyle açıla açıla sürecektir.
Bütün varlıklar için de durum aynıdır.
Bu açılımlar kendi içinde kopyalama suretinde bir açılım olmayıp,tamamen kendi çapında ve kendi içinde de bir çok açılımları oluşturacak bir açılmadır.
Hz.Adem kendi şahsiyeti içerisinde bir açılım gerçekleştirirken,başka şahsiyetlerinde açılımında rol oynamaktadır.
Bunu bir insanın münferid olarak açılımı şeklinde ele alalım;

*Ana rahmine bir damla su ölerek düşen insan;Fettah ismiyle hem zahiri hem de batini duyguları beraber ve birbiriyle münasebettar olarak gelişime göstermektedir.
Bu açılım süreklilik gösterirken,belli bir noktaya gelerek sıkışıp kalmamaktadır.
Fettahiyyet ismi gibi,onun tezahürü de sınırsız olarak açılımı devam etmektedir.
Ana rahminde suyun açılı ile belli bir noktaya gelen insanın duyguları görevini yapmadığından bu açılım tam gerçekleşmemektedir.
Zira o duyu ve duyguların büyük bir kısmı başka aleme bakıp,orada açılımı gerekmekte ve gerçekleşmektedir.
Su açıldı göz oldu ancak o göz kendi içerisinde bir çok açılımlara muhtaçtır.
Dünyaya gelerek etrafı gören göz aynen soğanın katmanları gibi sürekli açılım göstermektedir.
Önce gülün zahirini görür,zamanla kokusunu,rengini ve araştırma sonucunu marifet ile gülün oluşumundan içerisinde onunda açılımları hakkındaki bilgisinde açılımlar olur.Göz bundan ibret ve dersler çıkarır.
Zamanla bu madde alemini de aşan göz maneviyat alemlerinin pencere ve perdesini de aralar.Şöyleki;

Talebeleriyle bir mezardan geçen Bediüzzaman hazretleri talebelerine ayrılmalarını söyler.Sadece kendisinden iki yaş büyük olan Molla Resul adındaki talebesi nazdarlığından ayrılmaz.Bir müddet sonra mezara bakan Bediüzzaman tebessüm eder.Molla resul ısrarla sebebini sorunca cevaben;
Bu yeni gömülmüş bir kadın mezarı idi.Kadın ölmeden önce elinde ipe boncuk saplamakta idi.Ve şu anda mezarda da ipe boncuk saplamakla meşgul.Öyle ki kıyamet kopunca kadın diyecek ki;Ya Rabbi,kıyamet ne de çabuk koptu,daha ipe boncuklarımı bile saplamadım.

Bu Fettah isminin gözdeki açılımı olup,onu müşahede etmekte,kulağıyla söylediğini ve söyleyeceğini duymaktadır.

Bediüzzamanın o tebessümü,yüzün fettah ismiyle ayrı bir açılımıdır.

O göz peygamber gözü olduğunda cennet ve cehennemi görür,Allah’ı müşahede eder.Tüm perdeler fettah isminin şiddetli tezahürüyle ve parlamasıyla parlaklığı nisbetinde önünü açar,görür ve gösterir.
Fettah ismiyle o peygamber zamanın açılmasıyla kıyamete kadar olacak işlerin kendisine fettah simiyle bildirilmesi ve gösterilmesiyle görür ve haber verir.
Fettah ismiyle Kur’an-ın açılımı onun içerisindeki tüm sırların zahir olmasıdır.
Click the image to open in full size.
Ve hakeza,göz fettah isminin insanlarda farklı tezahürleri sonucu farklı görmeler ve görüşler meydana getirir,isme mazhariyet ve ismin o insandaki inkişafı nisbetinde,eşyada da açılımlar olur.
Click the image to open in full size.
*Anne karnında kulak açılımı ile başlayan fettah hakikatı sadece annenin kalb sesini işitmekle sınırlıdır.
Dünyaya gelen o çocuk önce yakındakilerinin,daha sonra tanıdıklarının ve zaman içerisindeki açılımın artmasıyla sesler dünyasını keşfeder.
20 desibelin altındaki ve üstündekileri duymayıp yine sınırlı sesleri duyan o insan;hayvanların seslerini,bitkilerin,rüzgarın,başlı başına bir alem olan sesler dünyası fettah isminin kulaktaki inkişafı ve mazhariyeti nisbetinde açılımları gerçekleştirir.
İlim ile,teknoloji ile bu sefer düşük sesleri de cihazlarla keşfetmeye,sesleri ayrıştırmaya ve kaydetmeye başlar.Sesler dünyasına hükmederek,kontrol etmeye başlar
Bütün alemlerden alınan çekirdeklerle bir bütün olan insan,fettahiyyet hakikatının inkişafıyla bütün duyguları alındığı alemin büyüklüğü nisbetinde açılmaya başlar.Böylece o alemin bütün özellikleri o insanda görünür ve o alemin özelliklerine ve zenginliklerine o insan sahib olmuş olur.
Click the image to open in full size.
Fettah ismiyle burun kokular dünyasını,dil tatlar dünyasını,vücut hisler dünyasını,akıl kayıtlar alemini açar ve o ismin onda inkişafı ve mazhariyeti nisbetinde kendisine keşfolunmuş ve görünmüş olur.
Tüm dışımızda sahib olduğumuz duygularımız gibi,içimizde olan ruh,vicdan,kalb ve sırlar alemi de o nisbette inkişafa başlar.
Duygular inkişaf ettikçe,alemler de inkişaf eder.Birbiriyle orantılı olarak açılımlar gerçekleşir.

*Yarı ölüm olan uyku ile kapanan duygulara karşı bu sefer başka alemin yani misal aleminin kapıları açılır.Suretleri görür,hafızasında depolananların kaydıyla uğraşır.
Click the image to open in full size.
Her bir alemin kapanışı,yeni alemlerin açılışına kapı açar.
Click the image to open in full size.
Ölüm ile zahiren kapanan duyguların yerine başka alemlerin perdeleri ve kapıları aralanırken,o alemin şartları ve yaşantısına bir geçiş olmuş olur.Tıpkı ölümle biraz daha hür olan vücut kabir aleminde müsaadesi nisbetinde daha geniş alemlere bir açılış ve açılımı gerçekleştirmiş olur.

Allah zatı itibarıyla ezeli ve ebedi olduğu gibi,sıfatları itibarıyla da ezeli ve ebedidir.
Fettahiyyet hakikatının açılımının da sınırı yoktur.Bu açılım insan kabiliyetinin açılımıyla orantılıdır.

*”Meselâ: -1- âyet-i kerimesi, beşerin birinci tabakasına şu mânâyı ifham ve ifade ediyor:
Semâvat, ayaz, bulutsuz, yağmuru yağdıracak bir kabiliyette olmadığı gibi, arz da kup kuru, nebatatı yetiştirecek bir şekilde değildir. Sonra ikisinin de yapışıklıklarını izâle ve fetk ettik. Birisinden sular inmeye, ötekisinden nebatat çıkmaya başladı. Mezkûr âyetin ifade ettiği şu mânâya delâlet eden -2- âyet-i kerimesidir. Çünkü, hayvanî ve nebatî olan hayatları koruyan gıdalar ancak arz ve semânın izdivacından tevellüd edebilir.
Mezkûr âyetin tabaka-i avâma ait safhasının arkasında şöyle bir safha da vardır ki, nur-u Muhammediyeden (a.s.m.) yaratılan madde-i acîniyeden, seyyarat ile şemsin o nurun mâcun ve hamurundan infisal ettirilmesine işarettir. Bu safhayı delâletiyle teyid eden -3- olan hadis-i şerifidir. “4
Click the image to open in full size.
Kâinatta başlangıçta bir acin yani hamur halinde idi.Allah o kâinat hamurunu fettah ismiyle açtı,içine tüm varlık tohumlarını ekti.
Click the image to open in full size.
"Göğe gelince, onu biz ellerimizle kurduk. Hiç kuşkusuz, biz, genişleticileriz"5
Click the image to open in full size.

Fettah ismiyle bu açılım hala sürmekte..hamur genişlemektedir.

İşte Efendimizi farklı kılan en önemli nokta burada devreye girmektedir;
Click the image to open in full size.
Efendimizde tüm varlıkların hamurunu,çekirdeğini,tohumunu oluşturmakta,Allah Fettah isminin gereği olarak onun açılımından kâinatı meydana getirmektedir.
Nasıl ki Hz.Âdem insanlığın ilk hamurunu oluşturup,o hamurun açılımıyla insanlık oluşmuşsa,o hamurun da hamuru olan Efendimizin fettah isminin açılmasıyla da Allah kâinatı oluşturmuştur.
Click the image to open in full size.
Efendimiz;”Âdem su ile toprak arasında yani daha balçık halinde iken Allah benim ruhumu yaratmıştı.”buyurarak kendisinin kâinatın ruhu mesabesinde olduğunu ifade etmektedir.
Click the image to open in full size.
Kur’an-ı fettah isminin tezahürü olan Fatiha ile açan Allah,Kâinat kitabının Fatihası olan Efendimiz ile de varlıklar alemini açmıştır.
Kur’an için Fatiha ne ise,kâinat için Efendimiz de odur…

Kâinatta bütün isimlerin belirtilerini görebiliriz.Ancak kâinat ve tüm alemler fettah isminin bir tezahürüdür desek,mübalağa etmiş olmayız.

Fettah hakikatını her şey de görebiliriz.Hiç bir şey yoktur ki fettah isminin haricinde kalsın,açılımı söz konusu olmasın!

*”Nasıl toprak suya, havaya, ziyâya nisbeten kesâfetli, karanlıklıdır;

fakat, masnuât-ı İlâhiyenin bütün envaına menşe' ve medâr olduğundan bütün anâsır-ı sâirenin mânen fevkıne çıktığı gibi; hem, kesâfetli olan nefs-i insaniye, sırr-ı câmiiyet itibâriyle, tezekkî etmek şartıyla bütün letâif-i insaniyenin fevkıne çıktığı gibi; öyle de, cismâniyet, en câmi', en muhît, en zengin bir âyine-i tecelliyât-ı esmâ-i İlâhiyedir. Bütün hazâin-i rahmetin müddeharâtını tartacak ve mîzana çekecek âletler, cismâniyettedir. Meselâ, dildeki kuvve-i zâikâ, rızık zevkinde enva-ı mat'umât adedince mîzanlara menşe' olmasaydı, herbirini ayrı ayrı hissedip tanımazdı, tadıp tartamazdı.”6
Allah her şeye fettahiyyet hakikatının açılımını yerleştirmiştir.sadece onu tetikleyecek diğer bir hakikata muhtaçtır.

Birinci Hakikat: "Fettâhiyet" hakikatıdır.
Yani Fettâh isminin tecellîsiyle, basit bir maddeden ayrı ayrı, çeşit çeşit, hadsiz muntazam suretlerin, beraber, her tarafta, bir anda, bir fiil ile açılmasıdır.
Evet, nasıl ki umum kâinatın bağistanında ayrı ayrı hadsiz mevcudatı, çiçekler misilli, Fettâh ismiyle her birisine münasip bir tarz-ı muntazam ve bir şahsiyet-i mümtâze kudret-i fâtıra açmış, vermiş. Aynen öyle de, fakat daha mu'cizâtlı olarak, zemin bahçesinde dört yüz bin enva-ı zîhayata dahi, her birisine gayet san'atlı ve hikmetli bir suret-i mevzune ve müzeyyene ve mümtâze vermiş.

Burada bu kadar deriz ki:

Fenn-i nebatat ve fenn-i hayvanatın şehadetiyle ve tetkikat-ı amîkasıyla, bu feth-i suverde öyle bir ihata ve şümul ve san'at var ki, birtek Vâhid-i Ehadden ve herşeyde herşeyi görebilecek ve yapabilecek bir Kadîr-i Mutlaktan başka hiçbir şey bu cemiyetli ve ihatalı fiile sahip olamaz. Çünkü, bu feth-i suver fiili ise, her yerde ve her anda bulunan, nihayetsiz bir kudretin içinde nihayet derecede bir hikmet, bir dikkat, bir ihata ister. Ve böyle bir kudret ise, ancak bütün kâinatı idare eden birtek Zâtta bulunabilir.
Evet, meselâ mezkûr âyetlerin ferman ettikleri gibi üç karanlık içinde bütün validelerin erhamında insanların suretlerini ayrı ayrı, mizanlı, imtiyazlı, ziynetli ve intizamlı olarak, hem şaşırmadan, yanlış etmeden, karıştırmadan, basit bir maddeden açmak ve yaratmak olan fettâhiyet; ve umum rû-yi zeminde aynı kudret, aynı hikmet, aynı san'atla umum insanları ve hayvanları ve nebatları ihata eden bu feth-i suver hakikatı, vahdâniyetin en kuvvetli bir bürhanıdır.
Çünkü, ihata etmek bir vahdettir; şirke yer bırakmaz. Ve Birinci Babda vücub-u vücuda şehadet eden on dokuz hakikat, nasıl ki vücutlarıyla Hâlıkın vücuduna delâlet ederler; öyle de ihatalarıyla da vahdete şehadet ederler.”9
“ihatalı olan fettâhiyet hakikatiyle bütün mevcudatın muntazam suretlerini basit maddeden yapmak ve açmak, vahdeti bedahetle ispat eder.”10

“Ya Müfettihal ebvab!İftah kulûbena ya hayrel bâb.”
Click the image to open in full size.
“Ey kapıları açan Müfettih!Kalblerimizi ve kalblerimize hayırlı kapıları aç.Kalblerimiz sonsuz açılımlara mazhar olsun.Önünde kapalı bir şey olmasın,önü kapalı olmasın.”
Click the image to open in full size.
Ey kapıları açan Allahım!Bizimde tüm duygularımızın kapılarını fettah ismin hürmetine aç.
Click the image to open in full size.
Ey her şeye layık kapıları açan Allahım!Bize layık ve layık gördüğün kapıları da aç.
__________________
Kur’an, gerçek iyileri,
“ahidleştiklerinde ahidlerine vefa gösterenler”
ifadesiyle tarif eder.
Vefa, bir mümin özelliği, vefasızlık ise münafık özelliğidir. Peygamberimiz (sav), münafıkların özelliklerinden söz ederken onların üç özelliğini şöyle sıralar:
“Konuştuğu zaman yalan söyler. Söz verdiği zaman sözünü tutmaz. Emanete ihanet eder.”
Alıntı ile Cevapla
güller kardeşimizin mesajına 1 kişi teşekkür etmiştir.
aysunur (23-03-10)
  #14  
Alt 23-03-10, 08:56
güller - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
güller güller isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Administrator
 
Üyelik tarihi: Mar 2009
Nerden: Bu zaman imanı kurtarma zamanıdır.
Mesajlar: 12.028
Teşekkür etmiş: 8.331
5.245 konudan, toplam 8.903 Teşekkür almış
Standart sustum diyor isen dildedir ‘fettâh’

Click the image to open in full size.
fettâh ‘açmak’ ise bu kapalı olan her şey için bir umuttur..
görmeyen göze
konuşamayan dile
gülmeyen yüze
öyleki; bazen senin kapattığını açmak içindir..
bazen de karşındakinin senin kapattığını açması içindir..
kapanan bir kapının ardında açılmasını bekleyen küçük bir nidadır ‘fettâh’
umut üzere bir niyaz!..
bittim diyen isen bir çağrıdır ‘fettâh’
sustum diyor isen dildedir ‘fettâh’
son ânını yaşayan yüreği dirilten en özel kelâmdır
ki kelamdan öte varlığı kuşatan bir vârdır
..
‘fettâh’ bittim diyen yüreğe umut ışığı..
sessizliği sessizce yaran bir umut ışığı..
Şems
Click the image to open in full size.
__________________
Kur’an, gerçek iyileri,
“ahidleştiklerinde ahidlerine vefa gösterenler”
ifadesiyle tarif eder.
Vefa, bir mümin özelliği, vefasızlık ise münafık özelliğidir. Peygamberimiz (sav), münafıkların özelliklerinden söz ederken onların üç özelliğini şöyle sıralar:
“Konuştuğu zaman yalan söyler. Söz verdiği zaman sözünü tutmaz. Emanete ihanet eder.”
Alıntı ile Cevapla
güller kardeşimizin mesajına 1 kişi teşekkür etmiştir.
aysunur (23-03-10)
  #15  
Alt 23-03-10, 09:01
güller - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
güller güller isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Administrator
 
Üyelik tarihi: Mar 2009
Nerden: Bu zaman imanı kurtarma zamanıdır.
Mesajlar: 12.028
Teşekkür etmiş: 8.331
5.245 konudan, toplam 8.903 Teşekkür almış
Standart Fettah ismi hem maddi hem de manevi tecellisi ve dua

EL-FETTÂH
Click the image to open in full size.
İnsanların hayatlarında tecellisini bir yönüyle, belki de sıkça müşahede ettiklerine kani olduğum ve düşündükçe rahmetin üstümüze nasıl yağdığını farkettiğimiz bu ismi şerif Rahmet ve rızık kapılarını açan; zorlukları kolaylaştıran hidayetiyle kalplere iman ve marifet kapılarını açan(1) gibi anlamlara geliyor.

Click the image to open in full size.


Feth, kapalı olan şeyi açmak manasınadır(2) Açmak ise sadece maddi planda olmak zorunda değildir. Manevi planda da ALLAHın (cc) açması sayesinde çeşitli açılımlar vuku bulur.

Click the image to open in full size.

Bir civciv yumurta kabuğunu onca aczine rağmen kırıp, dünyaya kapıları açmakla bize Fettah” isminin tecellisi hususunda hal diliyle bir fikir beyan edebilir.

Basit ve zahirde tek olan bir maddeyi açarak onca değişik suret ve şekilde, tam bir intizamda insanlar halk etmek, aynı şekilde bitkileri, hayvanları varlık alemine çıkarmak şüphesiz ki sonsuz kudret sahibi bir Sanatkarın eseridir.

Canlılar alemine bu nazarla bakabilsek ve onları, dünkü planların canlanmış ve büyümüş halleri olarak değerlendirebilirsek, Fettah isminin sonsuz tecellilerini bir derece görür ve hayran oluruz”

(3) Toprak da rahmet(yağmur) vasıtasıyla ile zemin hazinesini biz insanlara açar.(4)

İşte canlılar bu haliyle kendi varlıklarındaki mahzenleri, hazineleri ve depoları bir hikmet eliyle vaktinde açarlar.

Ve bütün bunlar yerli yerinde -insanlardan belki de daha bilinçlice- teşekkül ederken bir yerlerde de Fettah ismi başka şekliyle tecelli eder; mesela rızık kapıları açılır. Bunlar Fettah isminin tecelli ettiği maddi sahadan birkaç numunedir.

Click the image to open in full size.
Manevi sahaya ise Bir üzüntünün giderilmesi, zor ve kapalı ilimlerin çözülmesi,bir şeyin başlatılması, birine bir şeyin kolaylaştırılması, bir meselenin izahı ve çözüme bağlanması, fetih nusret, zafer ve hüküm örnek verilebilir.

Bunlara da birçok kez hem dahili hem harici sahamızda şahit olmuşuzdur.

ALLAHü Teala(cc,) bir bakarız çözülmez gibi gözüken bir problem, altından kalkamayacağımız bir iş, kafamızı devamlı meşgul eden bir olumsuzluk (zahirde) hususunda gönüllerimizi ferahlandırır, ferahlandırır da şaşırıp kalırız.

Fakat burda önemli bir nokta var, Fettah isminin tecellisine mazhar olmayı oturduğumuz yerden istemek belki de asırlarca içine cup diye yuvarlandığımız bir hataydı.

Unutulan şey ise,İslamda sebeplere tevessül ve fiili duanın da bu mazhariyetin yaşanması hususunda büyük rol sahibi olduklarıdır. Üstad Hazretleri Kainatın miftahı, anahtarı insanın elindedir.

Alemin kapıları açık ise de manen kapalıdır. Cenab-ı Hak bütün o kapıları ve kenzi mahfiyi açan ene namında bir miftahı insanın eline vermiştir (Mesnevii Nuriye) buyuruyor.

Ene (benlik), kapasite farkında olan ve kullanmasını bilen için nice yeniliklere, güzelliklere, Esma-i İlahiye’ye doğru açılım için harika bir köprü vazifesi görür.

İnsan akıl, ilim, irade, kudret, akıl gibi cihazlarla mücehheztir.

Hayru’-Fatihin (*) olan ALLAHü Teala (cc) bütün bunların kullanma kılavuzu olan Kuranı Kerimi (İslamiyet’i) de göndererek Fettah isminin tecellisine mazhar olmamız için ne gerekiyorsa vermiştir.

Bunları yerli yerinde kullandıktan sonra sırada tevekkül vardır

. Yani elimizden geleni en güzel şekilde yapıp gerisini ALLAHü Teala’ya (cc) bırakmak ve O’nun(cc) gerçek Fettah olduğunun şuurunda kalmak.

Fetih harekatına önce kendi nefsinde başlayan ve sonra da İstanbul’u fetheden Fatih böyle yapmıştı, yapmıştı ve Fettah isminin tecellisine mazhar oldu; ama tabii bununla yetinmedi.

Yürek fethi de şüphesiz en çok arzulardıklarından biriydi ve bunu da hayatı boyunca ihmal etmedi. İşte maddi fetihler için, manevi fetihler için, yürekler fethetmek için

bize lazım olan şey hem fiili hem sözlü duadır.

Böylece Fettah ismi hem maddi hem de manevi sahada, çoğu kez de birbiriyle içiçe geçmiş halde tecelli eder. İçiçe geçmiş halde nasıl tecelli eder? Bir fakir maddi olarak feraha kavuşur da manevi olarak da rahatlar... İşte bu da Fettah isminin insanlık alemini nasıl her yönüyle çepeçevre kuşattığına bir misaldi
r.
Evet, fetih ruhani ve cismani olabilir.İmam Gazali Hazretleri de fethin hem maddi hem manevi yönü bulunduğuna işaret ederek, maddi fetih için, Biz, (Hudeybiye Anlaşmasıyla) sana gerçekten bir fetih yolunu açtık.’[Fetih Suresi, 1] ayet-i kerimesini; manevi fetih için ise, ALLAH’ın insanlara açacağı rahmeti durduracak yoktur.’ [Fatır Suresi, 2] ayet-i kerimesini misal gösterir. (5)
Click the image to open in full size.
İnsan, Fettah ismini anlamaya çalıştıkça ALLAHıın(cc) rahmetinin nasıl geniş olduğunu bir kere daha düşünmek fırsatını elde ediyor ve İlahi ahlaka uzanan yolda ne yapması gerektiği konusunda bir anahtar elde etmiş oluyor.

Şüphesiz kendimizden zayıf olanlara merhamet etmemiz, fakirlere yardım etmeye çalışmamız, adaletin ve gerçek hürriyetin kapısını başkalarına açmaya çalışmamız, kardeşlerimizin kederleriyle kederlenip acaba nasıl yardım ederim? diye düşünmemiz,diğer insanların da yüreklerini feth ,hidayetlerine vesile olma uğraşı ve nihayetinde bütün bu güzelliklerin, yardımların kaynaklarının Allamulguyub (dış duyular yoluyla bilinemeyenleri en iyi bilen. [6])

olan ALLAH(cc) olduğunu bilmek Fettah ismine ayna olmak için vasıtalardır. Ya Rab, sen bizi Fettah ismi şerifini en doğru şekliyle idrak edenlerden eyle! Amin.

Hayrul-Fatihin vasfı ise, müfessirler tarafından genellikle hükmedenlerin en hayırlısı olarak açıklanmaktadır. Lugat yönünden yukarıdaki manalarla da yorumlanabilir. Bu İlahi vasıf Kuranı Kerimde sadece bir ayette geçer.(Araf Suresi: 89)” (7) Ayet şöyledir:

Doğrusu ALLAH bizi ondan kurtardıktan sonra tekrar sizin dininize dönersek Allaha karşı yalan uydurmuş oluruz. Rabbimiz ALLAH dilemiş başka, yoksa ona geri dönmemiz bizim için olacak şey değildir. Rabbimizin ilmi her şeyi kuşatmıştır. Biz sadece Allaha dayanırız. Rabbimiz! Bizimle kavmimiz arasında adaletle hükmet! Sen hükmedenlerin en hayırlısısın (8)

cevablar.org
__________________
Kur’an, gerçek iyileri,
“ahidleştiklerinde ahidlerine vefa gösterenler”
ifadesiyle tarif eder.
Vefa, bir mümin özelliği, vefasızlık ise münafık özelliğidir. Peygamberimiz (sav), münafıkların özelliklerinden söz ederken onların üç özelliğini şöyle sıralar:
“Konuştuğu zaman yalan söyler. Söz verdiği zaman sözünü tutmaz. Emanete ihanet eder.”
Alıntı ile Cevapla
güller kardeşimizin mesajına 1 kişi teşekkür etmiştir.
aysunur (23-03-10)
  #16  
Alt 23-03-10, 09:02
güller - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
güller güller isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Administrator
 
Üyelik tarihi: Mar 2009
Nerden: Bu zaman imanı kurtarma zamanıdır.
Mesajlar: 12.028
Teşekkür etmiş: 8.331
5.245 konudan, toplam 8.903 Teşekkür almış
Standart Kur’an-ı Kerim’de:FETTAH (el- Fettâh)

Click the image to open in full size.
FETTAH (el- Fettâh)


İyilik kapılarını açan, anlaşmazlıkları mutlak adaleti ile gerçekleştiren


Kur’an-ı Kerim’de: “Feth” kökü fiil veya isim kalıblarıyla 38 yerde geçer.


1)“ Fetih” şeklinde Allah’a izafe edilerek: Nisâ 141/ Mâide 52/Feth 1/Sâf 13 /Nasr 1


2) “Mefâtihu’l-gayb” yani gaybın anahtarları olarak: En’âm 59


3) “Hayrü’l-fatihin” yani hükmedenlerin en hayırlısı olarak: A’râf 89


Allah inâyetiyle, kapalı olan bütün kapıların açıldığı ve hidâyetiyle bütün müşküllerin hallolduğu ,yani fethin ancak O’nunla mümkün olduğudur.


“Biz sana gerçekten bir fetih açtık.” Fetih 1.Âyet
Burada Hudeybiye sulh antlaşması ile fetih yolunun açıldığını anlıyoruz. Burada Peygamberimiz (s.a.v.)’ e bildirme vardır. Fetih ile müjdelenen kişiye Fettah denir.


Bir kişide rızıklanan kalp, rızıkları dağıtmaya vesile olduğunda, fetih açılır.
Gayret, Fettah ismi ile isimleninceye kadar vardır.
Fetih açılmış olanda gayret kalmaz. Dili ile İlâhi müşküller çözülür.
İlim ve marifeti ile halkın hem dünyevi, hem uhrevi meseleleri cevap bulur.


Mü’minlerin önemli bir kısmında bu isim yansımaz.
Bu isim özel vazifeli kişiler için tecelliye açıktır.
__________________
Kur’an, gerçek iyileri,
“ahidleştiklerinde ahidlerine vefa gösterenler”
ifadesiyle tarif eder.
Vefa, bir mümin özelliği, vefasızlık ise münafık özelliğidir. Peygamberimiz (sav), münafıkların özelliklerinden söz ederken onların üç özelliğini şöyle sıralar:
“Konuştuğu zaman yalan söyler. Söz verdiği zaman sözünü tutmaz. Emanete ihanet eder.”
Alıntı ile Cevapla
güller kardeşimizin mesajına 1 kişi teşekkür etmiştir.
aysunur (23-03-10)
  #17  
Alt 11-07-10, 12:10
güller - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
güller güller isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Administrator
 
Üyelik tarihi: Mar 2009
Nerden: Bu zaman imanı kurtarma zamanıdır.
Mesajlar: 12.028
Teşekkür etmiş: 8.331
5.245 konudan, toplam 8.903 Teşekkür almış
Standart

FETTAH

isminin zikri, insanda açılımlar yapar!.. Hem zahîri problemlerin çözümlenmesi yönünden, hem de “BATIN” kapanıklıkların açılması fetholması cihetinden!

"Ya Fettah" zikrini çokça yap inşaAllah..

EL FETTAH:
Ya Fettah isminin zikrine devam edene Allah hayır ve bereket ihsan eder. Darlık ve sıkıntı çekmez. Okuyanın kalbi nurlanır, işleri kolaylaşır. Makam ve mertebesi yükselir, kimseye muhtaç olmaz. Sabah namazlarının ardından sağ elini kalbine koyarak 71 defa okuyanın kalbi temizlenir. Yatarken okuyana rüyasında bilmediği şeyler gösterilir. Zor bir durumdan kurtuluşa ermek için niyet ederek utarit saatinde 489 defa okunur. Düşmanının dost olması niyetiylede utarit saatinde 489 defa okunmaya devam edilirse düşmanı dost olur

Ya Fettah zikri ile inşaallah maddi manevi, ilim ve feyiz kapıları açılır, istidatınızın katman ber katman, ya da (şahsi bakış tarzım) kabuk soyar gibi ifade edecek olursak soğan zarından çok daha ince katmanları ruhunuzun safvetinden çıkarıp atmakla onun istidatlarını, içimize derc olunan latifelerin inkişafında kapalı kapıların açılması, takılmadan, akıcı terakki yollarını sizlere âsân edecek Ya Fettah
Her güç işin önünü açıp kolaylık ve fetih veren mânâsınadır.
Bu ism-i kudsi her ne kadar takviye edici olmakla beraber şahsi tavsiyem şayet günahlar sizi
yollarınızı kesiyorsa bir bakıma nefs-i emmare güçlü ise bu ism-i kudsinin ilk merhalelerde günlük binlerle tesbihi çok faydalı
Bu ism-i kudsinin bereketi ile gündelik yaşamınızda işleriniz akıcılık kazanır, lüzumsuz meşgaleleri kolayca kenara iter, çalışmalarınıza, evrad-ı ezkârınıza vakit elde
Takviye edici esma-i hüsna için -şahsi tavsiyem- günlük 300
Bu ism-i kudsi rüya perdelerini, yakaza perdelerini, gönül gözü perdelerini de ortadan kaldırıp açan çok dairede fetih yapan büyülü bir ism-i azam esmasıdır diyor bir kaynakta.
İlaveten bu esmayı kuvvetlendirecek Fetih suresinin ilk ayeti "İnnâ Fetahnâ leke fethan mübinâ" ayetinin 313 veya 489 defa tekrarı sırlara ermekte kilit rol oynar. Velhasıl çok hususta etkisini hissedebileceğimiz geniş dairelere etki yapan bir ism-i azam esmasıdır.
__________________
Kur’an, gerçek iyileri,
“ahidleştiklerinde ahidlerine vefa gösterenler”
ifadesiyle tarif eder.
Vefa, bir mümin özelliği, vefasızlık ise münafık özelliğidir. Peygamberimiz (sav), münafıkların özelliklerinden söz ederken onların üç özelliğini şöyle sıralar:
“Konuştuğu zaman yalan söyler. Söz verdiği zaman sözünü tutmaz. Emanete ihanet eder.”
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Etiketler
ediyoruz., esma hüsna, kainat kitabında, tecellileri, tefekkür, ya fettah

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı

Gitmek istediğiniz klasörü seçiniz


Bütün Zaman Ayarları WEZ +3 olarak düzenlenmiştir. Şu Anki Saat: 18:07 .

Designed by: vBSkinworks
Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Ad Management plugin by RedTyger