Geri git   HAKIKAT DAMLALARI > :: Edebiyat, Eğitim ve Kültür > Şiir Dünyası > Şairlerden Şiirler

Cevapla
 
Seçenekler Stil
  #1  
Alt 27-10-10, 17:37
sevginur sevginur isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Banned
 
Üyelik tarihi: Mar 2010
Nerden: “O evveldir, o ahirdir, o zahirdir o bâtındır, ve o her şeyi tüm olarak bilendir” <57-3>
Mesajlar: 961
Teşekkür etmiş: 1.777
812 konudan, toplam 1.622 Teşekkür almış
Standart Ömer Hayyam dan Şiirler

DOSTLA İÇİLEN "ŞARAP" HELAL, "HAYASIZ" İLE İÇİLEN SU BİLE HARAMDIR.

(Ömer HAYYAM)

Konu şuayb tarafından (27-10-10 Saat 18:15 ) değiştirilmiştir. Sebep: KELİME DÜZELTİLDİ
Alıntı ile Cevapla
sevginur kardeşimizin mesajına 1 kişi teşekkür etmiştir.
eylül (27-10-10)
  #2  
Alt 27-10-10, 19:46
eylül - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
eylül eylül isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Hakikatdamlalar Emektarı
 
Üyelik tarihi: Mar 2009
Nerden: istanbul
Mesajlar: 921
Teşekkür etmiş: 3.116
731 konudan, toplam 1.345 Teşekkür almış
Standart

evet enteresan gerçekten.....
__________________
İSTENENİ İSTEYENE EN GÜZEL ŞEKLİ İLE VERENE HAMDOLSUN....
Alıntı ile Cevapla
  #3  
Alt 27-10-10, 20:48
sevginur sevginur isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Banned
 
Üyelik tarihi: Mar 2010
Nerden: “O evveldir, o ahirdir, o zahirdir o bâtındır, ve o her şeyi tüm olarak bilendir” <57-3>
Mesajlar: 961
Teşekkür etmiş: 1.777
812 konudan, toplam 1.622 Teşekkür almış
Standart

Şarap sonsuz hayat kaynağıdir, iç;
Gençlik sevincinin pınarıdır, iç;
Gamı yakar eritir ateş gibi,
Sağlık sularından şifalıdır, iç.
Can bir şaraptır, insan onun destisi;
Beden bir ney gibidir, kan o neyin sesi.
Hayyam, bilir misin nedir bu ölümü varlık:
Hayal fenerinde bir ışık pırıltısı
.

Ömer Hayyam
Alıntı ile Cevapla
  #4  
Alt 28-10-10, 17:14
vuslat vuslat isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Guest
 
Üyelik tarihi: Mar 2009
Nerden: gebze
Mesajlar: 914
Teşekkür etmiş: 1.645
793 konudan, toplam 1.565 Teşekkür almış
Standart

Alıntı:
sevginur´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
DOSTLA İÇİNLEN "ŞARAP" HELAL, "HAYASIZ" İLE İÇİLEN SU BİLE HARAMDIR.

(Ömer HAYYAM)

efendim buradaki 'ŞARAP' sözcüğünü nasıl anlamalıyız?bildiğimiz şarapmıdır bu,yoksa mecazi bi anlammı yüklenmiştir....
Alıntı ile Cevapla
vuslat kardeşimizin mesajına 1 kişi teşekkür etmiştir.
sevginur (29-10-10)
  #5  
Alt 28-10-10, 17:49
şuayb
Guest
 
Mesajlar: n/a
Standart

Alıntı:
lale´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
efendim buradaki 'ŞARAP' sözcüğünü nasıl anlamalıyız?bildiğimiz şarapmıdır bu,yoksa mecazi bi anlammı yüklenmiştir....
Efendim bu şarap mecazi bir terim dir,rumuzu aşk'ı muhabbeti'dir,Hakkı söz edenler bu duyduklarında kendilerinden geçerler,ilahi bir sorhoşluğun içinde bulurlar kendilerini.Burada anlatılan budur efendim.
Alıntı ile Cevapla
kardeşimizin mesajına 1 kişi teşekkür etmiştir.
vuslat (28-10-10)
  #6  
Alt 28-10-10, 20:13
sevginur sevginur isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Banned
 
Üyelik tarihi: Mar 2010
Nerden: “O evveldir, o ahirdir, o zahirdir o bâtındır, ve o her şeyi tüm olarak bilendir” <57-3>
Mesajlar: 961
Teşekkür etmiş: 1.777
812 konudan, toplam 1.622 Teşekkür almış
Standart

bizim i$imiz manadan bakmaktir efendim, suayb bey gûzel açiklami$, hizir gibi yeti$ir
Alıntı ile Cevapla
  #7  
Alt 29-10-10, 10:44
sifirem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
sifirem sifirem isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Sadık Dostumuz.
 
Üyelik tarihi: Mar 2009
Mesajlar: 6.378
Teşekkür etmiş: 2.766
2.178 konudan, toplam 3.736 Teşekkür almış
Standart Ömer HAYYAM Kimdir

Ömer Hayyam’ın Hayatı


Click the image to open in full size.HAYYAM (Ebul Feth Ömer bin İbrahim; Ömer Hayyam da denir), İranlı şair ve bilgin (Nişapur 1044.ay.y 1123/1136). Hayatı, gençlik yılları kesinlikle bilinmiyor. Elde bulunan eserlerinden, hayatıyla ilgili olayları anlatan bazı kitaplardan, mantık, felsefe, matematik ve astronomi konularında çalıştığı, bu alanlarda düzenli bir öğrenim gördüğü anlaşılmaktadır. Hayyam (”Çadırcı”) takma adını, atalarının çadırcılık yapmaları yüzünden aldığı söylenir.
Ömer Hayyam, zamanında daha çok bilgin olarak ün kazandı. İran’ın, Selçuklular yönetiminde olduğu bir çağda yetişen Hayyam, Horasan ülkesindeki büyük şehirleri, Belh, Buhara ve Merv gibi bilim merkezlerini gezdi, birara Bağdat’a da gitti. Zamanının hükümdarlarından, özellikle selçuklu sultanı Melikşak ve Karahanlılardan Şemsülmülk’ten büyük yakınlık gördü. Saraylarında, meclislerinde bulundu. Reşidüddin’in “Cami-üt-Tevarih” adlı eserinde anlattığına göre Nizamülmülk ve Hasan Sabbah, Ömer Hayyam ile okul arkadaşıydılar.
Gerek Hayyam’ın zamanında, gerek sonarki çağlarda yazılan kaynaklarda çağının bütün bilgilerini edindiği, o alanlarda derin tartışmalara girdiği, fıkıh, ilahiyat, kıraat, edebiyat, tarih, fizik ve astronomi okuttuğu yazılıdır. Ebu’l Hasan Ali El-Beyhaki onun çok bilgili bir kimse olduğunu, fakat müderrislik hayatının pek başarılı olmadığını bildirir. Ayrıca Zemahşeri ile uzun boylu tartışmalara giriştiğini, onun derslerine bile devam ettiğini, Zemahşeri’yi, bilgi bakımından beğendiğini yazar.
Hayyam’ın fizik, metafizik, matematik, astronomi ve şiir konularında değişik eserleri vardır. Bunlar arasında İbni sina’nın Temcid (Yücelme) adlı eserinin yorum ve tercümesi de yer alır. Zamanında, bir bilgin olarak ün kazanan Ömer Hayyam’ın edebiyat tarihindeki yerini sağlayan, sonraki yüzyılarda da doğu islam dünyasının en büyük şairlerinden biri olarak anılmasına yolaçan Rubaiyat’ıdır (Dörtlükler).

Ömer Hayyam, iran ve doğu edebiyatında rubai türünün kurucusu sayılır. Sonraları aralarına başkalarının eserleri de karışan bu rubailer iki yüz kadardır. Hayyam, oldukça kolay anlaşılan, yumuşak, akıcı, açık ve seçik bir dil kullanır. Şiirlerinde gerçekçidir. Yaşadıkları, gördüklerini, çevresinden, zamanın gidişinden aldığı izlenimleri yapmacığa kapılmaksızın, olduğu gibi dile getirir. Ona göre, gerçek olan yaşanandır, dünyanın ötesinde ikinci bir dünya yoktur. İnsan, yaşadıkça gerçektir, gerçek ise yaşanandır. En şaşmaz ölçü akıl ve sağduyudur. İnsan bir akıl varlığıdır. Gerçeğe ancak akıl yolu ile ulaşılabilir.
Onun şiirinde zamanın haksızıkları, softalıkları, akıl almaz saçmalıkları ince, alaylı, iğneleyici bir dille yerilir. Dörtlüklerinin konusu aşk, şarap, dünya, insan hayatı, yaşama sevinci, içinde bulunduğumuz geçici dünyanın tadını çıkarma gibi insanla sıkı bir bağlantı içinde bulunan gerçek eylem ve davranışlardır. Şiirlerinde işlediği konulara, çokluk felsefe açısından bakar. Aşk, sevinç, hayatın tadını çıkarma, Hayyam’a göre vaz geçilmez insan duygularıdır, insan hayatının ana dokusu bunlarla örülüdür. Bazı dörtlüklerinde filozofça derin bir sezgi, açık ve seçik bir insan severlik duygusu, gösterişten, aşırılıktan uzak bir yaşama anlayışı görülür.

Hayyam kendisinden sonra gelen pek çok şairi etkilemiş, rubai alanında tek örnek olarak benimsenmiştir. Batı ülkelerinde adına bir çok dernek kurulmuş, rubaileri bütün bati dillerine, bu arada birçok defa Türkçeye Rubaiyat-i Hayyam, Hayyam’ın Rubaileri, Ömer Hayyam ve Rubaileri, Dörtlükler adı altında tercüme edilmiştir.
Meydan Larousse, Cilt 8, S. 536


281.
Şarap küpü önüne serdik seccademizi;
Şarap yakutuyla adam ettik kendimizi;
Umudumuz, meyhanede yeniden bulmak
Camide, medresede yiten günlerimizi.

282.
Ben çimen Mısrının Yusufuyum, dedi gül;
Dilimden altın, yakut saçılır, dedi gül;
Dedim: Senin Yusuf olduğun nerden belli?
Kana boyanmış gömleğime bak, dedi gül
283.
Ne gündüz oturduk, ne gece uyuduk;
Dünyada Cem'in kadehini aradık durduk.
Öğrenince dünyaları yansıttığını,
Cem' in kadehini yüreğimizde bulduk.
284.
Rintlerin yolunda kendini unut;
Namazın, orucun kökünü kurut;
Öğütlerin iyisini Hayyam'dan işit:
Şarap iç,yol kesme, yoksulları tut.
285.
Bu ucsuz bucaksız dünya içinde, bil ki,
Mutlu yaşamak iki türlü insana vergi:
Biri iyinin kötünün aslını bilir,
Öteki ne dünyayı bilir ne kendini.
286.
Şarap güllere çevirsin sabahımızı;
Çalalım yere şan şeref külahımızı;
Nemize gerek bizim uzun dilekler,
Uzun saçlar, çalgılar sarsın havamızı.
287.
Hayyam, şarap iç, sarhoş olmak ne hoş,
Sevgilin de varsa, sarılmak ne hoş;
Er geç sonu yokluk madem bu dünyanın,
Yok say kendini, bak var olmak ne hoş!
288.
Hayyam, bak şu mavi gök nasıl durulmuş;
Açmış çadırı, kesmiş dedikoduyu, susmuş.
Varlığın kadehinde, çünkü, ezel sakisi
Bin Hayyam kabarcığı belirtip yok etmiş.
289.
Bu dünya kimseye kalmaz, bilesin;
Er geç kuyusunu kazar herkesin.
Tut ki Nuh kadar yaşadın zor bela
Sonunda yok olacak değil misin?
290.
Güneşi balçıkla sıvamak elimde değil;
Erdiğim sırları söylemek elimde değil;
Aklım düşüncenin derin denizlerinden
Bir inci çıkardı ki delmek elimde değil.
291.
Canım şarap, ne güzelsin billur kasende;
Aklı köstekleyen bir büyü var sende.
Biraz içti mi insan açılır yüreği
Döker ortaya nesi varsa içinde.
292.
Bu sarayın başı göklerdeydi bir zaman;
Padişahlar girer çıkardı kapısından.
Şimdi duvarında bir kumru: Guguk, diyor.
Guguk, guguk, o şanlı günlerin ardından.
293.
Hayyam bu zamanda vahlanıp durmak boşuna;
Kendi derdine düşmek utanç verir insana.
İyisi mi şarap iç, çalgı dinleyerek
Nerdeyse bir taş düşer senin de sofrana.
294.
Gören göze güzel, çirkin hepsi bir;
Aşıklara cennet, cehennem, hepsi bir;
Ermiş ha çul giymiş, ha atlas;
Yün yastık, taş yastık, seven başa hepsi bir.
295.
Kaderin elinde boynum kıldan ince:
Tüysüz kuşa dönerim ecel gelince,
Yine de toprağımdan testi yapın siz:
Dirilirim içine şarap dökünce.
298.
Tanrı gülüşünle öfkeni almış senin,
Birinden cennet yapmış, birinden cehennem.
Sen cennetimsin benim, ben senin uslu kulun:
Açılsın kapıları bana cennetimin!
299.
Ey canlar, şarapla buldurun bana beni;
Yakutlara çevirin kehruba çehremi;
Şarapla yıkayın beni öldüğüm zaman
Asmadan bir tabut içinde gömün beni. 300.
Feleğin çarkı dönmeyecek madem muradımca,
Gökler ha yedi kat olmuş, ha sekiz, bana ne?
Ölüm bütün isteklerimi yok ettikten sonra
Ha dağda kurt yemiş beni, ha mezarda karınca.
__________________
Click the image to open in full size.



Click the image to open in full size.
Alıntı ile Cevapla
sifirem kardeşimizin mesajına 1 kişi teşekkür etmiştir.
sevginur (29-10-10)
  #8  
Alt 29-10-10, 10:46
sifirem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
sifirem sifirem isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Sadık Dostumuz.
 
Üyelik tarihi: Mar 2009
Mesajlar: 6.378
Teşekkür etmiş: 2.766
2.178 konudan, toplam 3.736 Teşekkür almış
Standart Said Nursi, Ömer Hayyam'ın eserleri hakkında şu tespitlerde bulunmaktadır:

Ömer Hayyam ve eserlerinin mahiyeti hakkında kısaca bilgi verir misiniz?

Yazar: Sorularla İslamiyet, 26-6-2009

Ömer Hayyam, 1044 yılında Horasan’da doğdu. Selçuklu hükümdarı Melikşah zamanında yaşadı. Daha çok şâirlik yönüyle tanınmasıyla beraber, aynı zamanda devrinin büyük bir filozofu, matematik ve astronomi bilginiydi. Binom Açılımını ilk kullanan bilim adamıdır.

Şiirlerini Farsça yazan Ömer Hayyâm, rübâîleriyle şöhret kazandı. Dört mısradan ibaret olan rübâîlerinde genellikle felsefî temaları işliyordu. Ömer Hayyâm, şiirlerinde insanın tabiat karşısındaki çaresizliğini, bir türlü çözemediği hayat muammasını ve ölüm karşısındaki durumunu, kötümser, muzdarip ve alaycı yöntemlerle tasvir ediyordu.

Said Nursi, Ömer Hayyam'ın eserleri hakkında şu tespitlerde bulunmaktadır: "Üdeba-yı İslâmiyenin meşhurlarından, bedbinlikle maruf Ebu'l-Alâ-i Maarrî ve yetimâne ağlayışıyla mevsuf Ömer Hayyam gibilerin, o mesleğin nefs-i emmâreyi okşayan zevkiyle zevklenmesi sebebiyle, ehl-i hakikat ve kemalden bir sille-i tahkir ve tekfir yiyip "Edepsizlik ediyorsunuz, zındıkaya giriyorsunuz, zındıkları yetiştiriyorsunuz"(1) diye zecirkârâne tedip tokatlarını almışlar." (Said Nursi, Sözler, 30. söz)


Ömer Hayyam ile ilgili Risale-i Nur'da önemli bilgiler verilmektedir. Burada verilen bilgilerle diğer kaynaklarda verilen ve şairin karamsarlıkla şüpheciliğini dile getiren bilgiler örtüşmektedir: "Yetimâne ağlayışla mevsuf" olarak tarif edilen Ömer Hayyam'ın, felsefe yoluyla bataklığa saplandığı, o mesleğin nefs-i emmareyi okşayan zevkiyle çıkmaza girdiği ifade edilmektedir: "Hem, üdebâ-i İslâmiyenin meşhurlarından bedbînlikle mâruf Ebû'l-Alâ-i Maarrî ve yetimâne ağlayışla mevsuf Ömer Hayyam gibilerin, o mesleğin nefs-i emmâreyi okşayan zevkiyle zevklenmesi sebebiyle, ehl-i hakikat ve kemâlden bir sille-i tahkir ve tekfir yiyip, 'Edepsizlik ediyorsunuz, zındıkaya giriyorsunuz, zındıkları yetiştiriyorsunuz' diye, zecirkârâne te'dib tokatlarını almışlar." (Sözler, s. 500)


Bir çok bilim adamınca Batıni, Mutezile anlayışlarına dâhil görülür. Evreni anlamak için, içinde yetiştiği İslam kültüründeki hakim anlayıştan ayrılmış, kendi içinde yaptığı akıl yürütmeleri eşine az rastlanır bir edebi başarı ile dörtlükler halinde dışa aktarmıştır.

Hayyam Rûbailerinde "abarttığı" şarap ve zevk düşkünlüğü, ayrıca İslama aykırı düşüncelerini yansıtması ile zamanında ve daha sonra rûbailerini okuyan geniş çevrelerce dışlanmıştır.

"Geçmiş-gelecek masal hep / Eğlenmene bak ömrünü berbat etme" diyen Ömer Hayyam, hayvânî hisleri tahrik eder, dünyayı bir çayır, bir mera gibi değerlendirir.

1. (bk. İbnü’l-Cevzî, Telbisü İblîs 134-136; Süleyman İbni Abdillah, Şerhu Kitabi’t-Tevhîd s. 616; İbni Teymiyye, Kütübü ve Resailü ve Fetâvâ İbni Teymiyye 7:571, 8:260.)









**
__________________
Click the image to open in full size.



Click the image to open in full size.
Alıntı ile Cevapla
sifirem kardeşimizin mesajına 1 kişi teşekkür etmiştir.
sevginur (29-10-10)
  #9  
Alt 29-10-10, 12:02
sevginur sevginur isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Banned
 
Üyelik tarihi: Mar 2010
Nerden: “O evveldir, o ahirdir, o zahirdir o bâtındır, ve o her şeyi tüm olarak bilendir” <57-3>
Mesajlar: 961
Teşekkür etmiş: 1.777
812 konudan, toplam 1.622 Teşekkür almış
Standart

AŞK VE KALP


Bir kalb ki onun sevmesi aldanması yok
Tutkunluğu yok , bir güzele yanması yok
Bin kez yazık olsun sevgisiz yüreğe
Aşksız geçecek günlerin faydası yok



ÖMER HAYYAM





not: te$ekkur ederim konuyu dûzeltigin için sifirem abla, ba$tan sadece bir sôz eklemek istiyordum sonra siirlerini eklemek geldi içimden., zahmet verdik hakkini helal et

Konu sevginur tarafından (29-10-10 Saat 14:04 ) değiştirilmiştir.
Alıntı ile Cevapla
sevginur kardeşimizin mesajına 2 kişi teşekkür etmiştir.
eylül (30-10-10), sifirem (29-10-10)
  #10  
Alt 29-10-10, 20:05
sevginur sevginur isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Banned
 
Üyelik tarihi: Mar 2010
Nerden: “O evveldir, o ahirdir, o zahirdir o bâtındır, ve o her şeyi tüm olarak bilendir” <57-3>
Mesajlar: 961
Teşekkür etmiş: 1.777
812 konudan, toplam 1.622 Teşekkür almış
Standart

SEVGİYLE..


Sevgiyle yoğrulmamışsa yüreğin
Tekkede , manastırda eremezsin
Bir kez gerçekten sevdin mi dünyada
Cennetin cehennemin üstündesin

Bir sır daha var , çözdüklerimden başka
Bir ışık daha var , bu ışıklardan başka
Hiç bir yaptığınla yetinme , geç öteye !
Bir şey daha var , bütün yaptıklarından başka



ÖMER HAYYAM
Alıntı ile Cevapla
sevginur kardeşimizin mesajına 1 kişi teşekkür etmiştir.
sifirem (30-10-10)
Cevapla

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı

Gitmek istediğiniz klasörü seçiniz


Bütün Zaman Ayarları WEZ +3 olarak düzenlenmiştir. Şu Anki Saat: 18:15 .

Designed by: vBSkinworks
Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Ad Management plugin by RedTyger