Geri git   HAKIKAT DAMLALARI > :: İslamiyet > Sorular ve Cevaplar

Sorular ve Cevaplar İslam-i konularda merak ettikleriniz.

Cevapla
 
Seçenekler Stil
  #1  
Alt 06-11-10, 16:34
medahms - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
medahms medahms isimli Üye şimdilik offline konumundadır
ŞUBAT- 2013/Fotoğraf Yarışması Birincimiz
 
Üyelik tarihi: Dec 2009
Mesajlar: 1.358
Teşekkür etmiş: 611
1.054 konudan, toplam 1.751 Teşekkür almış
Standart BİR Soru.. Kurban kesmek farzmıdır.sünnetmi vacipmi.?

Selamün Aleyküm.

Kurban kesmek farzmıdır.sünnetmi vacipmi.?
Click the image to open in full size.
__________________
Click the image to open in full size.Click the image to open in full size.Click the image to open in full size.
Click the image to open in full size.
<<<-Sen öyle bir insan ol ki!
öldüğünde düşmanın bile ağlasın->>>
Alıntı ile Cevapla
medahms kardeşimizin mesajına 4 kişi teşekkür etmiştir.
aysunur (06-11-10), medine (09-11-10), sevginur (06-11-10)
  #2  
Alt 06-11-10, 19:08
şuayb
Guest
 
Mesajlar: n/a
Standart

İyi bir soru ,aleyküm selam medahms kardeşim.
Farz mı ? değildir.
Vacip mi? farz'a yakınlık derecesi düşünülürse vacip'in,bu da değil deriz,çünki mutlaka olması gerekmek icap edecektir,durumu ve maddiyatı yerine ulaşamamış olanlar için ağır bir külfet getirir.Fakat bu vecibenin yerine getirebilmek için sıkıntı hali o an'da insanları yapamamanın verdiği zorluklar ile hepten bırakmalarına neden olabilir,bu yüzdendir ki vacip te olacağını pek düşünmüyoruz.
Sünnet mi ?Bu hali düşünce olabilir,nedeni ise insanların maddiyatları verdiği zaman ve ölçülerde bu vecibesini yerine getirebilirler,bunda bir sakınca ve soğuma olmadan din'in ölçülerinde kalma olacaktır.
Aslı zatında kurban kök'ü kurbiyetten ileri gelir,kurbiyette yakınlaşmadır,bizler Allah'a yakınlaşmak için kurban kesmenin veya kurban olmanın yani ölüpte(mecazi) O'nda var olmanın ve kendimizdeki varlığın hakkın varlığına dahil etmek O'na yaklaşmak ve karışmak ile bu kurbiyetinde olacağını düşünüyoruz.Sözün kısa sı sünnettir.
Alıntı ile Cevapla
kardeşimizin mesajına 2 kişi teşekkür etmiştir.
aysunur (07-11-10), sevginur (06-11-10)
  #3  
Alt 06-11-10, 19:56
Naribeyza - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Naribeyza Naribeyza isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Cevval Üye
 
Üyelik tarihi: Oct 2009
Mesajlar: 295
Teşekkür etmiş: 599
284 konudan, toplam 543 Teşekkür almış
Naribeyza - MSN üzeri Mesaj gönder
Standart

Hanefîler delilde bir yönden zan bulunduğu için farz diyemiyorlar, ama sünnetten güçlü (imana zarar verme dışındaki müeyyidesi farz gibi olan) vacib hükmünü benimsiyorlar. Şafiîler farz demiyor, sünnet diyorlar; yani bunlara göre vacib olsaydı "sünnet" değil, "farz" diyeceklerdi; sünnet demeleri "vacib manasını değil, me'sur (hadislerde adı konmuş) nafile olduğunu gösteriyor. Sonuç Hanefîlere göre kesmeseniz olmaz (terki günahtır), Şafiîlere göre kesmeseniz de olur (terki günah değildir).

HAYREDDİN KARAMAN'ın fetvası bu yönde kardeşim...

Lütfen kendi şahsı fikirlerimizi beyan ederken Ayet-i kerime ve Hadis-i şeriflerle açıklayalım..
__________________
Click the image to open in full size.
Alıntı ile Cevapla
Naribeyza kardeşimizin mesajına 2 kişi teşekkür etmiştir.
aysunur (07-11-10), yolcuyum (09-11-10)
  #4  
Alt 06-11-10, 20:19
sevginur sevginur isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Banned
 
Üyelik tarihi: Mar 2010
Nerden: “O evveldir, o ahirdir, o zahirdir o bâtındır, ve o her şeyi tüm olarak bilendir” <57-3>
Mesajlar: 961
Teşekkür etmiş: 1.777
812 konudan, toplam 1.622 Teşekkür almış
Standart

aleykum selam, $eriat ne yapiyorsa ôyle takip ediliyor, ne fark eder sunnet mi farz mi vacip mi, Allah için yapilan bir ibadet, riya siz yapilirsa, gücûn de yetiyorsa Allah rizasi için yapilir sadece, bana seni gerek seni niyetile yapilir bence...sorularla islamiyet.com sitesine bakalim ne diyorlar kiymetli hocalarimiz
Alıntı ile Cevapla
  #5  
Alt 06-11-10, 20:36
şuayb
Guest
 
Mesajlar: n/a
Standart

Alıntı:
Naribeyza´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
Hanefîler delilde bir yönden zan bulunduğu için farz diyemiyorlar, ama sünnetten güçlü (imana zarar verme dışındaki müeyyidesi farz gibi olan) vacib hükmünü benimsiyorlar. Şafiîler farz demiyor, sünnet diyorlar; yani bunlara göre vacib olsaydı "sünnet" değil, "farz" diyeceklerdi; sünnet demeleri "vacib manasını değil, me'sur (hadislerde adı konmuş) nafile olduğunu gösteriyor. Sonuç Hanefîlere göre kesmeseniz olmaz (terki günahtır), Şafiîlere göre kesmeseniz de olur (terki günah değildir).

HAYREDDİN KARAMAN'ın fetvası bu yönde kardeşim...

Lütfen kendi şahsı fikirlerimizi beyan ederken Ayet-i kerime ve Hadis-i şeriflerle açıklayalım..
Teşekkür ediyoruz kardeşime,güzel ve gösterdiği fetvalı cevabı için.Lakin maddi durumu pek elverişli değildir,kendisi hayatını idame ettirir durumda faraza hanifi mezhebinin çizgisinde gidiyor,diğerideaynı şekilde hayatını idame ettirir bir kardeşimiz olsun bu da şafi mezhebi çizgisinde devam ede gelsin.
Şimdi şafi mezhebinden olan kardeşimiz vebalden kurtuldu,fakat hanifi mezhebindekilerin işi yokuşa çıktı.Acaba mezhep kurucularının arasında birtefrikamı vardır diye sormazlar mı insanlara acaba ? Şimdi bizler ayet ve hadisvarken kendimizdiye bir sözün olması doğru olmaz değilmi ? Din tektir sana ve bize göresi olmaz.Kural ve kaideler bellidir içinde.Biz ise kendi fikrimizi söylüyorsak bize verilen akıl ile söyleriz bunun fetvası ve müeyyidesi olmaz zaten,şahsi fikirdir husisidir yani,bir bağlamı olmaz.Kendinden söz söyleyen bu söylediklerini ayete ve hadise uyarlayamaz,ayet ve hadisi gösterip burada bunlar deniliyor denir,ekleme dahi yapamaz.Bu yazdıklarımızı okuduktan sonra kendi düşüncelerinizi size ait olan yönlerinde değerlendirebilirsiniz.Kaldı ki kimine göre vacip,kimine sünnet,kiminede farz oluyor,bu nasıl çelişki oluşturmuş denmez mi ? Sormazlarmı mezhep kurucularına bunlar neden böyle diye ?

Konu şuayb tarafından (06-11-10 Saat 21:20 ) değiştirilmiştir.
Alıntı ile Cevapla
kardeşimizin mesajına 3 kişi teşekkür etmiştir.
aysunur (07-11-10), Naribeyza (06-11-10), sevginur (06-11-10)
  #6  
Alt 06-11-10, 21:04
Naribeyza - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Naribeyza Naribeyza isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Cevval Üye
 
Üyelik tarihi: Oct 2009
Mesajlar: 295
Teşekkür etmiş: 599
284 konudan, toplam 543 Teşekkür almış
Naribeyza - MSN üzeri Mesaj gönder
Standart

Şuayb kardeşim kendimce yalnış gördüm edebince ve kesinlikle samimiyetle de dile getirdim..Takdir sizlerin elbette..Bana göre uslubunuz yanlış..Nette her kesimden kardeşlerimiz var kimi farzdan bihaber, kimi sünnet bihaber.Belkide küçük bir öğrenci ödev için sayfanızı tıklayacak..Cevabınızı okuyunca da "demek doğru cevab, hak cevab buymuş" diyecek..Ciddi bir vebal sözkonusu..
Ben üstüme düşeni yaptım gerisi size kalmış..Hizmetleriniz daim olsun kardeşim..
__________________
Click the image to open in full size.
Alıntı ile Cevapla
Naribeyza kardeşimizin mesajına 2 kişi teşekkür etmiştir.
yolcuyum (09-11-10)
  #7  
Alt 07-11-10, 05:37
aysunur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
aysunur aysunur isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Administrator
 
Üyelik tarihi: Mar 2009
Mesajlar: 989
Teşekkür etmiş: 4.631
777 konudan, toplam 1.213 Teşekkür almış
Standart Kurban ne demektir?


Kurban ne demektir?


Kurban, kelime anlamı ile yakınlaşma demektir. Buradan hareketle, kurban kesmek; Allah’a yakınlaşma gayesiyle, O’nun verdiği mallardan, kurban edilmesi mümkün olan birini, yine O’nun rızası için boğazlamak demektir.


Kurbanın dini dayanağı nedir?

Kurban kesmek, ilk insanla beraber başlamıştır. Hz.Adem’in çocukları Allah için kurban kesmişlerdi, ama birisinin niyeti halis olmadığı için onun kurbanı kabul edilmemişti. Kardeşinin kurbanı ise kabul edilmişti. Diğeri de onu kıskanmış ve öldürmüştü. Bu olayı bize Kur’ân-ı Kerim nakleder. (Mâide 5/27) Buradan hareketle kurbanda asıl olanın Allah rızası için kesme olduğunu da anlıyoruz.

Bunun dışında Kur’ân-ı Kerim’de pek çok yerde çeşitli vesilelerle önceki peygamberlere emredilen kurbanlardan, hacda kesilecek kurbanlardan söz edilir. Bütün dinlerde kurban vardır. Nihayet Kevser Suresi’nde ise Hz. Muhammed’e hitap edilerek onun ve ümmetinin kurban kesmesi emredilir. Hz. Peygamber de Medine’de sürekli kurban kesmiş ve hacda ise, muhtemelen altmış üç yıllık ömrünü esas alarak, 63 tane kurban kesmiştir.

İbn Mâce’nin naklettiği hasen derecesinde bir hadisi şeriflerinde ise: “Kim imkan bulur da kurban kesmezse bizim namazgahımıza yaklaşmasın” buyurmuştur.


Kurban kesmenin dini hükmü nedir?

Kevser Suresi’ndeki emrin bir başka manaya da gelme ihtimalinden ötürü, alimlerin çoğu kurbanın kesin bir farz olmadığı kanaatine varmışlardır. Hanefiler ise bu emrin, kesin yapılması gereken bir talepte bulunduğu, ancak bu farklı yorum ihtimaline bakarak buna inanmayanın dinden çıkmayacağı kanaatine varmışlardır. Böyle yapılması kesin olarak istenen, ama mahiyeti konusunda başka yorumlar da yapılabilecek şeyler için Hanefîler “farz” değil de “vacip” kavramını kullanırlar. Bu sebeple kurban Hanefilere göre vaciptir. Yani imkanı olanlar onu kesmelidirler ama bunu başka yorumlara bakarak yumuşatmakta serbesttirler.

Şafiilere göre ise kurban sünnettir, ama sıradan bir sünnet değildir. Yapılması gereken bir sünnettir, yani “sünneti lazıme” dir.

Müslim şöyle nakletmiştir. “Allah Rasulü Medine’de kurban bayram namazını kıldırmıştı. Bazı insanlar acele davranıp kurbanlarını kestiler. Hz. Peygamber’in kestiğini zannetmişlerdi. Bunun üzerine Hz. Peygamber (sav) kendinden önce kesenlerin tekrar kurbanlarını kesmelerini emretti. Eğer kurban sadece isteyenlerin kesecekleri bir ibadet olsaydı, onların iade etmelerini emretmezdi.”

Sonuç: Hanefîlere göre kurban kesmek vaciptir, kesmeyen günahkar olur. Şafiîlere göre kesmek sünnettir, kesmeyen günahkar olmaz.

Kurban ne için kesilir?

Hac Suresi’nde Allah (cc): “Kurbanlarınızın etleri ya da kanları Allah’a ulaşmaz; ama sizin takvanız Allah’a ulaşır.” (22/37) buyuruyor. Buna göre, kurban kesmenin asıl amacının Allah’ın emrini yerine getirmek, böylece takvalı olduğunu göstermek olduğu anlaşılır. Bunun anlamı, Allah isterse en değerli malımızı dahi O’nun yoluna feda edebiliriz, demektir. Tıpkı Hz. İbrahim’in İsmail’i kurban etmeye karar vermesi gibi, gerekirse bizim de canımızı dahi kurban edebileceğimizi göstermektir. Bir bakıma da kurban malperestlik duygusunu kırmak, Allah’ın rızası karşısında her şeyimizden geçebileceğimizi göstermek anlamına gelir.


Kimler kurban kesmelidir?

Kısaca hali vakti yerinde olanlar, yani zenginler kurban keserler. Bunun ölçüsü ise temel ihtiyaçlarını karşıladıktan sonra, kendisini zengin kılacak kadar malı mülkü bulunmaktır. Böyle olan malın mülkün üzerinden, zekatta olduğu gibi bir yıl geçmesi de gerekmez.


Sorularla Islamiyet
__________________
Click the image to open in full size.
Alıntı ile Cevapla
aysunur kardeşimizin mesajına 6 kişi teşekkür etmiştir.
katre (09-11-10), Leyla_Mecnun (18-10-12), sevginur (07-11-10), yolcuyum (09-11-10), zühre (08-11-10)
  #8  
Alt 07-11-10, 22:11
sevginur sevginur isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Banned
 
Üyelik tarihi: Mar 2010
Nerden: “O evveldir, o ahirdir, o zahirdir o bâtındır, ve o her şeyi tüm olarak bilendir” <57-3>
Mesajlar: 961
Teşekkür etmiş: 1.777
812 konudan, toplam 1.622 Teşekkür almış
Standart

Alıntı:
aysunur´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
[font="Comic Sans MS"][size="4"][color="Black"][u]
Sonuç: Hanefîlere göre kurban kesmek vaciptir, kesmeyen günahkar olur. Şafiîlere göre kesmek sünnettir, kesmeyen günahkar olmaz.



Sorularla Islamiyet

burasi ne kadar ilginç ,islamiyette böyle çeliski olur mu?, kimine gôre gunah kimine göre gûnah degil, $afi olayim o zaman
Alıntı ile Cevapla
sevginur kardeşimizin mesajına 1 kişi teşekkür etmiştir.
  #9  
Alt 08-11-10, 04:30
aysunur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
aysunur aysunur isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Administrator
 
Üyelik tarihi: Mar 2009
Mesajlar: 989
Teşekkür etmiş: 4.631
777 konudan, toplam 1.213 Teşekkür almış
Standart

Hayir bu bir celiski degil ki kardesim,mezheplerde böyle farkliliklar oldugunu biliyoruz degil mi?
__________________
Click the image to open in full size.
Alıntı ile Cevapla
aysunur kardeşimizin mesajına 2 kişi teşekkür etmiştir.
sifirem (09-11-10), yolcuyum (09-11-10)
  #10  
Alt 08-11-10, 12:03
medahms - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
medahms medahms isimli Üye şimdilik offline konumundadır
ŞUBAT- 2013/Fotoğraf Yarışması Birincimiz
 
Üyelik tarihi: Dec 2009
Mesajlar: 1.358
Teşekkür etmiş: 611
1.054 konudan, toplam 1.751 Teşekkür almış
Standart

yukardaki sorumun cevabını tam alamadım
birisi geldi dediki
siz müslümansınız merak ediyorum
kurban bayramınız var bayramda
kurban kesiyorsunuz
neye dayanakar kesiyorsunuz
bunun hükmü nedir diye sordu
ne cevap verecez bir müslüman olarak.


peki sizlere bir soru daha hacca giden kardeşlerimizin
hacda kurban kesmeleri farzmı vacipmi sünnetmi
__________________
Click the image to open in full size.Click the image to open in full size.Click the image to open in full size.
Click the image to open in full size.
<<<-Sen öyle bir insan ol ki!
öldüğünde düşmanın bile ağlasın->>>

Konu medahms tarafından (08-11-10 Saat 12:08 ) değiştirilmiştir.
Alıntı ile Cevapla
medahms kardeşimizin mesajına 2 kişi teşekkür etmiştir.
aysunur (08-11-10), yolcuyum (09-11-10)
Cevapla

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı

Gitmek istediğiniz klasörü seçiniz


Bütün Zaman Ayarları WEZ +3 olarak düzenlenmiştir. Şu Anki Saat: 11:22 .

Designed by: vBSkinworks
Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Ad Management plugin by RedTyger